Pagina's

woensdag 9 juli 2014

Boekentag!


Eigenlijk lees ik veel te weinig. Ik vind het super leuk, maar de laatste tijd heb ik het er echt te druk voor. Tenzij ik aan een heel goed boek begonnen ben natuurlijk, want dan lees ik iedere minuut die ik over heb om te weten hoe het verhaal afloopt. Haha ja écht, in dat geval heb ik een boek - hoe druk ik het ook heb - binnen twee of drie dagen uitgelezen. Toen ik deze tag tegen kwam wist ik eerst niet zo goed wat ik ervan moest denken en leek hij me een beetje saai, maar nadat ik hem gelezen had dacht ik: dat ga ik ook doen! Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

Meest favoriete boek
Die heb ik heel simpel gezegd niet. Ik heb meerdere boeken waar ik met plezier in gelezen heb, maar écht een favoriet boek heb ik niet. Ik ben gek op de boeken van Saskia Noort, Suzanne Vermeer, Jill Mansell en Nicci French. Van die typische romans/chicklits, daar kan ik echt niet genoeg van krijgen!

Minst favoriete boek
Hmm, ook dat kan ik niet zo makkelijk zeggen. Ik heb namelijk nog nooit gehad dat ik een boek las en dacht 'wat een vreselijk stom verhaal' of zoiets. Want ook al vind ik een verhaal niet interessant, ik zal het altijd uitlezen. Ik kan er namelijk niet tegen om niet te weten hoe het afloopt. Een rare eigenschap misschien, maar zelfs het meest slechte boek zal ik tot de laatste bladzijde uitlezen haha.

Favoriete chicklit
'Geknipt voor jou' van Chantal van Gastel. Ik vond dit boek zo lekker lezen en het verhaal was echt heel leuk. Ik kon het boek eigenlijk niet zo gemakkelijk wegleggen als ik van tevoren had gedacht, dus ik bleef maar lezen. Ook gaf het mij inspiratie, want dit boek staat heel erg achter het motto 'alles kan, als je er maar voor vecht'. Daar werd ik heel enthousiast van!

Een boek dat je hardop laat lachen/huilen
'The Notebook' deed dat allebei. Ik vond dit verhaal zo intens mooi en tegelijkertijd verdrietig, dat ik bij zowel het boek als de film meerdere keren hardop heb zitten lachen maar er af en toe ook tranen van ontroering over mijn wangen liepen. Een prachtig verhaal over ware liefde.

Laatst gelezen boek
'De Kraamhulp' van Esther Verhoeven. Ik had al verschillende berichten over dit boek gehoord, dus ik was heel nieuwsgierig geworden en ik heb hem gedownload als e-book. Normaal gesproken lees ik liever hardcover boeken, maar ik heb een manier gevonden om heel eenvoudig e-books te downloaden, dus dat scheelt een hoop werk. Ik vond dit boek echt heel spannend en ook al had ik veel vermoedens gedurende het verhaal, ik werd steeds weer verrast en ook het einde was heel verbazend. Een goed boek dat ik jullie zeker aan kan raden!

Een boek waarin je zou willen wonen
In de boekenreeks van Pretty Little Liars. Niet omdat dat verhaal zo leuk is om zelf mee te maken, want de dingen die er gebeuren zijn natuurlijk heel erg en je verkeerd continu in spanning. Maar omdat ik de serie zo geweldig vind en er helemaal door geboeid raak zodra ik begin met kijken!

Een boek waaruit je kan quoten
'You've got to go through it to get to the end of it' is een quote uit een boek van de Hongerspelen. Deze quote is typisch wat ik doe als ik lees. Ook al lees ik een heel slecht boek. Ik lees door om naar het einde te komen en om erachter te komen hoe het afloopt!

Een boek dat je las als kind
'Meester Jaap gaat nooit verloren' haha. Dit was een reeks boeken van Jacques Vriens en ik kan mij nog goed herinneren dat dit één van de eerste boeken was die ik zelf begon te lezen. Niet dat ik er doorheen kwam, maar ik probeerde het wel. Daarnaast heb ik ook veel in Jip en Janneke gelezen en in boekjes van Zwijsen.

Een boek van jouw favoriete auteur
'Noorderlicht' van Suzanne Vermeer. Ik vind haar schrijfstijl zo fijn en ze kan echt heel boeiend en spannend schrijven. Ook bij het boek 'Noorderlicht' is haar dat weer gelukt. Een spannend verhaal over een 

Wat vind je van deze tag? :)

6 opmerkingen:

  1. Leuk deze tag, ik heb hem volgens mij heel erg lang geleden ook eens gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke tag! The notebook wil ik ook nog eens lezen, heb uiteraard wel de film gezien, maar ben nu ook wel erg benieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om te lezen. Ikzelf ben ook gek op boeken lezen alleen heb ik er veel te weinig tijd voor helaas ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tag, ik hou echt van thrillers! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tag! Ik ben ook echt gek op de boeken van Nicci French :-). Spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dank je wel!